Tlukoucí srdce Prahy 5
Praha 5 je jednou z největších městských částí a je pravděpodobně tou nejrozmanitější. Sousedí se samotným historickým jádrem Prahy a nechybí jí nádherná chráněná přírodní území. A má také vlastní náplavku, místo, které přirozeně láká k návštěvě obyvatele i návštěvníky. Jak ty ze sousedství, tak turisty z nejvzdálenějších míst Země.
Smíchovská náplavka, ideálně lokalizovaná v nejcharakterističtější čtvrti městské části, přilehlá k Hořejšímu nábřeží mezi mostem Palackého a vyšehradským železničním mostem, se snadno může stát místem pro setkávání, sbližování, poznávání,… – tlukoucím srdcem Prahy 5. Rádi bychom přispěli k jejímu co nejlepšímu využití a podpořili tak tuto její možnou významnou úlohu. A to tak, že k přirozeně přitažlivému prostoru na břehu Vltavy přilákáme ještě větší pozornost vhodným programem.
Tržiště nápadů
Rádi bychom přispěli k organizaci společenského dění na náplavce Prahy 5, neboť se domníváme, že tento otevřený prostor je ideálním místem setkávání.
Přicházíme s myšlenkou programu, který přiláká lidi a život do tohoto prostoru u vody, proto že voda zklidňuje rozbouřené emoce a po řece mohou odplouvat starosti, těžkosti a problémy. Všichni obyvatelé, děti, dospělí, senioři, našinci, cizinci, zkrátka všichni návštěvníci zde mohou najít příjemnou atmosféru, nové podněty a informace, zábavu a odpočinek.
Naším cílem je podpořit:
- Společenský život na Praze 5 – sousedská setkání, akce a happeningy pro místní obyvatele.
- Setkání s místní správou a samosprávou v neformálním duchu a v otevřeném prostoru. Možnost prezentovat občanům plánované projekty, debatovat a získat zpětnou vazbu.
- Samozřejmou součástí každé akce bude informační stánek Prahy 5 s aktuálními materiály.
- Spolkový život a místní občanská sdružení – možnost představení jejich činnosti a získání nových příznivců a členů.
- Významná cílová skupina jsou rodiny s dětmi, proto by na žádné akci neměl chybět tematický program pro děti.
- Neméně důležitou skupinou jsou senioři, pro které budou mít akce aktivizační a socializační přínos.
- Místní podnikatelé – mají možnost představit se novým zákazníkům. Ochutnávky, prezentace, drobný prodej.
- Zajímavé podnikatelské projekty, možnost prodeje farmářských produktů a podobně.
- Proaktivní podpora turistického ruchu:
- lidé, kteří se pohybují po Praze (z jiných městských částí)
- čeští návštěvníci Prahy
- turisté